7 milioane de cozonaci

7 milioane de cozonaci
Comments Off on 7 milioane de cozonaci, 16/01/2014, by , in Vision & Trends

 

Am cheltuit cu 30% mai mult in tara de Revelion si cu 70% mai mult in strainatate fata de anul trecut. Si la masa de Craciun bugetul romanilor a crescut cu 100 de lei fata de anul 2012, iar bugetul de cadouri cu 10 procente.

Un milliard de euro au cheltuit romanii in luna decembrie pentru alimente, in crestere fata de anul trecut. S-au cumparat  peste  7 milioane de cozonaci, 50 de milioane de litri de vin şi 150 de milioane de ouă. (sursa : Digi 24).

Interesant este insa ca  toate statisticile publicate la inceputul anului 2014 despre sarabatorile de iarna arata ca romanii cheltuiesc mai mult de la an la an. Daca la cumparaturile pentru masa de  Craciun  cresterile pot aparea si din scumpirile unor alimente de baza, romanii au inceput sa cheltuie mai mult si pentru a oferi cadouri.

Pentru  Paste, Craciun si Mos Nicolae,  am cheltuit in 2013 in medie 1500 de lei pentru cadouri, cu peste 10 procente mai mult decat anul trecut. (sursa : Reveal Marketing Research). Conform aceluiasi studiu, cheltuim pentru Craciun  465 lei si pentru Mos Nicolae aproximativ 290 de lei pentru cadouri. In general, romanii prefera de Paste sa ofere  excursii in tara sau in strainatate, in 2013 bugetul cheltuit fiind de 22 milioane de euro.

Pentru a mai diminua efectele crizei, agentiile de turism au mentinut preturile, iar aici cresterile cheltuielilor sunt si mai evidente, pastrand trendul de la Revelionul anterior.

Anul trecut bugetul cheltuit in tara de romani crestea cu 30% fata de 2012, iar cel pentru tursim extern cu  27%. Din punct de vedere al cheltuielilor avem cresteri de  20% respectiv 15% (datele sunt centralizate de federatia patronala din turism FPTR dupa sistemul de rezervari prin agentii). Anul acesta cresterile si au urmat trendul si au fost mai vizibile decat in anii anteriori.

Aproape 111 000 de romani au petrecut  Revelionul in statiunile din tara , cu 15 procente mai mult decat anul trecut si peste 10000 in strainatate, cu 30% mai multi decat in 2013. Cheltuielile au crescut in tara cu 15% iar in strainatate cu  nu mai putin de 70%,  ajungand la 5.3 milioane de euro , conform datelor obtinute de FPTR din sistemul de rezervari. La aceste date se adauga  cei care au plecat direct, fara rezervari prin agentie.

munte 18 ok

 

 

 

 

 

 

 

Cresterea din acest an a fost avantajata si de perioada prelungita de concediu cat si de mentinerea tarifelor de anul trecut. In strainatate destinatiile preferate de Revelion au ramas Austria, Bulgaria, Grecia si Turcia, existand o cerere crescuta si pentru destinatii exotice, acolo unde romanii mai uita de frigul iernii de acasa.

Chiar daca zapada nu i-a avantajat pe hotelierii de la munte, prinicipala destinatie a ramas Valea Prahovei cu peste 20 000 de turisti.

Revenind la cei 7 milioane de cozo

About Business life