Piaţa media din România îşi revine şi va înregistra anul acesta prima creştere după cinci ani de colaps

Piaţa media din România îşi revine şi va înregistra anul acesta prima creştere după cinci ani de colaps
Comments Off on Piaţa media din România îşi revine şi va înregistra anul acesta prima creştere după cinci ani de colaps, 30/09/2014, by , in Media & Brands

Piaţa locală de publicitate va creşte cu 2,8% până la sfârşitul anului 2014, ajungând la 394 de milioane de dolari, potrivit estimărilor făcute de Zenith România.

Piaţa locală de publicitate îşi revine iar evoluţia acesteia este o consecinţă a expansiunii mediului digital (+12%). Conform Zenith România, este de aşteptat ca, până la sfârşitul acestui an, totalul investiţiilor din media să ajungă la suma de 394 de milioane de dolari.

Cea mai rapidă evoluţie a înregistrat-o publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzând display, classified, search şi in-app ads livrate pe smartphone-uri şi tablete). Deşi are o creştere spectaculoasă, segmentul mobile atinge o pondere în continuare redusă (5% din totalul investiţiilor digitale).

Zenith România preconizează că la sfârşitul anului viitor acest segment va ajunge la 6 – 6,5% din publicitatea online, “pe măsură ce dispozitivele mobile vor prolifera şi se vor diversifica”.

Televiziunea este mediul care atrage cea mai mare parte a investiţiilor în publicitate (63,9%), fiind urmată de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) şi cinema (0,4%).

Sursa: Mediafax

About News Report