Imperial Dent : un brand de succes se construieste in timp

Imperial Dent : un brand de succes se construieste in timp
Comments Off on Imperial Dent : un brand de succes se construieste in timp, 20/01/2014, by , in Media & Brands

229155_3688885985706_1311887600_n

BA : Domnule Gheorghita Dinu, sunteti unul dintre asociatii  retelei de clinici Imperial Dent. De unde a venit ideea acestui brand si cum s-a impus el pe piata autohtona ?

GD : Se spune ca in perioadele de criza merg clinicile stomatologice si service urile auto. Nu e chiar asa simplu. In piata medicala e nevoie sa construiesti branduri pentru ca este nevoie de incredere. In general in domeniul sanatatii sectorul privat a venit sa completeze si uneori aproape sa inlocuiasca sectorul de stat. Vorbim de materiale de calitate, de doctori profesionalizati prin cursuri frecvente in strainatate si de locatii care sa ofere liniste si confort, inlaturand pe cat posibil teama de dentist.

BA : Sunt brandurile mari din stomatologie afectate de criza ? Cauta pacientii in acesta perioada mai mult preturi ieftine decat branduri care sa le asigure calitatea ?

GD : Noi am lansat clinicile Imperial Dent in urma cu patru ani ca un proiect pe termen mediu si lung si de aceea am lucrat destul de mult pentru dezvoltarea si consolidarea brandului. Nu am infiintat compania ca sa o vindem ulterior si nici pentru a merge cu preturi foarte scazute. Am considerat de la inceput ca este nevoie de calitate si de standardele occidentale. Si mai ramane o problema : managementul . In majoritate, clinicle  stomatologice  din Romania sunt anexe ale altor afaceri sau mici intreprinderi ale unor medici care lucreaza impreuna cu cativa prieteni. Pentru a oferi calitate, materiale biocompatibile sau spatii si echipamente corespunzatoare pentru chirurgie si implantologie este nevoie de investitii. Constructia unui brand isi arata avantajele pe termen mediu si lung, atunci cand esti cunoscut si pacientii devin fideli. De aceea nu iti permmiti materiale de proasta calitate  sau medici fara experienta.

BA : Ce intelegeti prin standarde occidentale pentru Romania ?

GD : Un exemplu simplu de inteles este acela al profesionalizarii medicilor. Este firesc sa lucram pe specializari, pentru ca medicii sa se poata dezvolta profesional fiecare pe specializarea sa. Nu este normal ca in unele clinci din cartier medici care au doar pregatire de stomatologie generala sa practice si chirurgia, ortodontia sau alte specializari pentru care nu sunt pregatiti doar pentru a beneficia de cat mai multi bani de la pacient. Avantajul clinicilor care lucreaza pe specializari – si acest lucru se intampla in europa de vest si in Statele Unite este evident pentru pacienti atat din punct de vedere al calitatii serviciilor cat si a investitiilor in echipamente corespunzatoare. Daca ne gandim doar la necesitatea achizitionarii unor echipamente si sunstante destul de costisitoare pentru mentinerea mediului steril in zona de stomatologir putem intelege de ce clincile mari – in particular cele  care investesc in brand pe termen  lung – sunt cele mai sigure.

BA : Exista in Romania o piata a abonamentelor in zona de stomatologie ?

GD : Aici situatia este paradoxala. Companiile prefera in general sa asigure angajatilor abonamente de 10 – 18 euro pentru concultatii in domenii genraliste, in situatia in care obtin gratuitati sau reduceri la astfel de consultatii care altfel ar fi efectuate destul de rar si ar costa cel mul 100 de lei. In schimb managerii de resurse umane sunt rezervati in a incheia contracte de abonamente pentru stomatologie in contextul in care aici cheltuielile sunt mult mai mari. Cand ai de facut o lucrare sau de pus cateva implanturi ajungi la costuri sa spunem de 2000 de euro si atunci o reducere de 20 la suta conteaza mai mult decat in cazul a doua consultatii anulae de cate 100 de lei. Sigur ca situatia este mai complexa da ram incercat sa o simplific aici.. Noi am dezvoltat trei clinci in Bucuresti si pentru a putea acoperi asa cum solicita corporatiile gerografic capitala.

BA : Ce recomandat clincilor tinere care incearca sa construiasca un brand ?

GD : Nu le recomand nimic pentru ca pot deveni concurentii nostri…. Glumesc.

Pentru un brand important ai nevoie de timp, seriozitate si mai ales calitate. Pentru ca un brand inseamna incredere.Si mai e nevoie de consecventa, sa nu faci compromisuri. Cand pornesti la drum cu un anumit public tinta trebuie sa fii consecvent pentru a fideliza pacientii. Daca ne uitam in piata vedem clinci care au pornit la drum in piata premium si au ajuns sa posteze saptamanal oferte pe siteurile de reduceri, oferte ce ajung uneori si la 90%. Este o deprofesionalizare si o depreciere evidenta a imaginii. De aceea spun ca trebuie sa fii consecvent. Trebuie sa crezi in ce faci, nu sa gandesti stomatologia doar din punct de vedere comercial. Vom vorbi probabil si peste cativa ani si vom vedea cat de bine s a consolidat in piata romaneasca Imperial Dent.

About Business life