Madalina Dinca, General Manager Marshal Turism : Turistul roman cheltuie in medie 800 de euro pentru vara

Madalina Dinca, General Manager Marshal Turism : Turistul roman cheltuie in medie 800 de euro pentru vara
Comments Off on Madalina Dinca, General Manager Marshal Turism : Turistul roman cheltuie in medie 800 de euro pentru vara, 03/06/2015, by , in Evenimente, Lifestyle

 

Piata tursimului romanesc s-a diversificat foarte mult in ultimii ani. Alaturi de companiile mari si cu traditie au aparut si firme de turism care ocupa zone de nisa, city-break-uri in numite orase si chiar sejururi  targetate punctual. Madalina Dinca , directorul general al Marshal Turism spune ca un roman cheltuie in medie cam 800 de euro pentru vacanta de vara.

BA : Ce pachete turistice cauta turistii romani? Cum au evoluat pretentiile si care este acum  profilul turistului roman?

Madalina Dinca :  Preferintele turistului roman sunt intr-o continua schimbare. Intr-adevar, sunt modelate de o serie de variabile dintre care cele mai importante ar fi situatia financiara, concurenta din piata turistica din tara care da nastere unei sumedenii de oferte si dorintele fiecaruia privind vacanta ideala.

Exista  insa o schimbare si anume aceea de maturizare a gusturilor turistului roman. Daca anul trecut cel mai bine vandute erau inca pachetele de litoral incluzand zbor charter, anul acesta tendinta pietei este de a imbina sejurul la mare cu circuitul cultural. Unele dintre cele mai bine vandute pachete turistice ale agentiei noastre sunt cele  de tipul fly & drive in Lisabona si Algarve. Timp de 7 zile poti savura frumusetea si cultura orasului supranumit si “galera de arta din vestul Europei” – Lisabona –  dar te poti bucura si de plajele insorite din Algarve. Un astfel de pachet satisface atat setea de nou a turistului, dar ii ofera si portia de relaxare de care are nevoie, iar costurile sunt accesibile. Pentru un sejur de 6 nopti cazare cu mic dejun, bilet de avion, transfer si masina inchiriata, tariful porneste de la 580 euro de persoana.

BA : Mai concureaza preturile de criza in piata ? Ce urmareste clientul roman : calitate sau pret scazut  – si ce incearca o agentie sa ofere?

Madalina Dinca : Pretul este important atunci cand vizezi turismul de masa, insa atunci cand vrei sa iti fidelizezi clientii conteaza mai mult calitatea.  Este simplu! In momentul in care iti atragi clientii prin preturile mici practicate atragi o categorie de public care iti va pleca de indata ce va gasi o oferta mai buna. Daca mizezi insa pe calitate  – bineinteles la cele mai bune tarife cu putinta –  atragi o nisa de clienti stabili care vor ramane fideli agentiei. Prin prisma experientei noastre, turistul roman urmareste acest raport pret-calitate, insa daca pe termen scurt face rabat la calitate, odata ce este nemultumit de produsul turistic oferit schimba agentia si incepe sa puna pret mai mare pe calitate. Este estential sa-I oferi turistului informatii complete, de la costuri pana la atractiile destinatiei si asistenta post-vanzare. Orice client isi doreste sa fie satisfacut de produsul achizitionat, iar o agentie trebuie sa-si doreasca acelasi lucru.

 

lisbon_portugal

 

BA : Cam cat cheltuieste  in medie un roman pe vacanta de vara?

Madalina Dinca : O medie de 800 euro/pers/vacanta

BA: Cum ia nastere un pachet turistic de succes? Care este reteta ramanerii in atentia publicului si a cresterii cotei de piata  in turism?

Madalina Dinca : Noi incercam sa individualizam pana si pachetele turistice ale tour operatorilor pentru nevoile clientilor nostri. Sau reinventam destinatii clasice si totul porneste de la dorinta de a oferi turistilor servicii si produse turistice premium. Spre exemplu, pachetul turistic cu destinatia Tel Aviv ofera calatorului posibilitatea de a savura un oras vibrant, chiar si pentru doar un weekend, dar si de a se bucura de soare pe plaja. Pana si pachetele clasice cu destinatii de vara incluzand zbor charter cu retur la 7 si 14 nopti,  au fost concepute de noi in varianta de sejur de 10 nopti, un exemplu in acest sens fiind destinatia Tenerife.

BA : Care sunt cele mai cautate pachete turistice?

Madalina DInca : Inregistram o crestere de 15% pe pachetele de leisure fata de anul trecut. Stilul de viata activ si stresul sunt 2 dintre factorii care contribuie la orientarea clientilor catre aceste oferte.

BA : Care sunt tendintele pietei turistice pentru 2015?

Madalina Dinca : Una dintre tendintele de crestere pe piata  turistica din Romania este segmentul de incoming. Noi am intregistrat cresteri pe aceasta nisa si datorita hotelurilor din grupul Marshal, Hotel Marshal Garden 5* si Hotel Marshal 3*, integrarea ofertelor ne ajuta destul de mult. Ca volum al vanzarilor, in topul tarilor care apeleaza la serviciile noastre se regasesc tarile arabe, Israel si Italia.

Segementul de incoming este unul din cele mai profitabile in turismul anului 2015 si tinand cont ca Romania este o destinatie ce poate fi marketata pentru o larga varietate de nise de public, este o tendinta pe care trebuie mizat. Programele  turistice sunt concepute pentru a satisface toate gusturile si cerintele: avem pachete de vanatoare, tur de manastiri, turul castelelor, tur de crame, Delta Dunarii, litoral dar si city break Bucuresti in diverse variante.

Astfel, fie ca esti in cautare de cultura si traditii, aventura sau distractie ori cauti pachete de familie, Romania este destinatia ideala.

tenerife_beach_hd_photo

 

 

About Business Editor