Interviu | Razvan Nacea, favoritul la președenția ANAT: “Să transmitem că România e o țară sigură”

Interviu | Razvan Nacea, favoritul la președenția ANAT: “Să transmitem că România e o țară sigură”
Comments Off on Interviu | Razvan Nacea, favoritul la președenția ANAT: “Să transmitem că România e o țară sigură”, 09/03/2015, by , in Lifestyle

Business Avenue: Domnule Razvan Nacea, cand ati inceput sa invatati despre turism si sa va doriti o cariera in domeniu?
Mi-am inceput “cariera” in turism la varsta de 15 ani cand tatal meu  mi-a dat primul “birou”… un scaunel la Xerox . Nu o sa uit niciodata ce suparat am fost pe el atunci, insa abia dupa ceva timp am realizat cate am invatat in si despre vanzari in perioada aceea. Apoi au urmat cursuri de perfectionare pentru agent de turism, agent de ticketing cu diploma IATA , ghid si multe alte cursuri de specializare in turism care mi-au mancat verile si zilele in care altii mergeau la bunici in vacanta sau la strand.  Anii de ghid au fost cei mai frumosi ani din viata mea si imi amintesc mereu cu drag de primul meu grup de 45 de copii condus tot de un copil de doar 18 ani care a plimbat grupul prin toata Europa. Am trecut apoi prin toate departamentele unui hotel de la spalat vase pana la functia de director de hotel si am avut posibilitatea sa lucrez chiar intr-un hotel palat in Elvetia timp in care am invatat ce inseamna disciplina, punctualitatea si obsesia permanenta pentru depasirea asteptarilor clientilor. Stiu foarte bine ce inseamna munca si nu ma sfiesc sa pun mana si sa ma implic. Tatal meu mi-a spus mereu ca daca vrei sa conduci sau sa delegi trebuie sa stii tu in primul rand foarte bine sa faci acel lucru ca sa stii ce sa ceri.

naceaMiercuri, 11 martie vor avea loc alegerile pentru un mandat de doi ani la presedentia ANAT, patronatul turismului romanesc. Ce v-a determinat sa candidati?
Nu a fost o decizie usoara , o decizie care se ia de azi pe maine. Munca asociativa se asuma cu mare responsabilitate si in cunostinta de cauza. Am avut sansa sa cunosc ANAT inca de cand eram foarte mic iar tatal meu, membru fondator al acestui patronat ma lua dupa el la intalniri si sedinte. Nu cred ca se astepta pe vremea aceea sa candidez vreodata dar si-a dorit sa stau alaturi de el si sa cunosc oameni de mare valoare din turismul romanesc. Am fost ca un burete in toti acesti ani petrecuti in strainatate si apoi in tara in cadrul intalnirilor si sedintelor ANAT. Am ascultat, am invatat, am lucrat iar acum a venit timpul sa ies in fata si sa-mi expun parerea si sa-mi sustin proiectele si programul meu.  Era mai usor sa stau deoparte sau sa raman in alta tara si sa ma plang de lucrurile care merg prost la mine in Romania. Am ales sa nu stau deoparte, sa intervin , sa ajut, sa sustin si sa contribui.

Cum vedeti turismul romanesc in ultimii ani? Care sunt zonele care s-au dezvoltat cel mai bine si care sunt trendurile ?
Noi cei din turism traim si activam intr-o industrie foarte frumoasa care cunoaste o dezvoltare si expansiune uimitoare. Turismul pare ca se muta cu o viteza uluitoare in lumea online iar tehnologia care schimba felul in care lucram, interactionam si furnizam serviciile nu s-a sfiit sa influenteze si industria noastra, a oamenilor din turism. Cred insa ca lumea are in continuare nevoie de oameni, de consultanti care sa-i sfatuiasca corect. Mai ales in domeniile de nisa precum turismul medical si educational.

Ce lipseste turismului romanesc pentru a dezvolta mai mult zona de incomming? Este vorba de infrastructura, de agrement, sau pur si simplu de imaginea Romaniei in ochii multor turisti straini?
Conform unei statistici internationale putini straini ne viziteaza datorita lipsei de incredere si siguranta. Deci trebuie sa transmitem mai bine ca Romania este o tara sigura si ca avem servicii de calitate. Dovada ca majoritatea turistilor straini care ne viziteaza tara raman uimiti de frumusetile de aici, de cultura, de traditii, de autenticitate, de gastronomie, de ospitalitatea caracteristica. Eu am inteles ca este nevoie de un brand pentru promovarea incomingului in strainatate de aceea am investit impreuna cu un medic intr-un centru de excelenta in sanatate si turism prin care vrem sa transformam turismul medical intr-un brand de tara.

Ati avut poriecte in tara si strainatate. Care sunt cele doua proiecte la care tineti cel mai mult?
Unul deja l-am dezvaluit : Centrul de excelenta in Sanatate si Turism, un proiect unic in lume pe care vrem sa-l dezvoltam in toata lumea.  Iar unul care ramane mereu de suflet este povestea brandului de turism medical si a celui educational, Seytour Medical Tourism si Seytour Educational Group . Unul l-am creat din dorinta nebuna de a nu mai trece si altii prin problemele medicale prin care am trecut eu cu familia mea, iar celalalt este pentru copii. Am considerat mereu ca educatia reprezinta cea mai buna investitie pe care o poti face . Si in plus iubesc copiii :) Dupa nici 4 ani de la lansare cele 2 branduri ajung cunoscute si la Hollywood unde sunt invitat de catre Jerry Sherlock , 2 branduri 100% romanesti de care voi fi mereu mandru impreuna cu echipa mea.

Sa incheiem revenind la candidatura la presedentia ANAT. Care sunt prioritatile si ce suflu nou doriti sa aduceti in interiorul patronatului?
Am schitat si am lucrat la un program bine stabilit pe urmatorii 2 ani cu termene de realizare si atribuire de responsabilitati in functii de comisiile si grupurile de lucru desemnate. Am mai multe puncte in programul meu organizate in comisii si “laboratoare de inovatie” diferite care vreau sa functioneze intr-un sistem de management neierarhizat. Dupa cum vedeti le redenumesc  “laboratoare de inovatie “ si nu grupuri de lucru pentru ca vreau ca fiecare “laborator” sa fie constituit si din membrii noi , tineri  de la agentii mici dar care pot si trebuie sa vina cu idei si inovatii in domeniu incercand sa gaseasca solutii rapide si eficiente la problemele cu care ne confruntam.

About News Report