Decalogul comunicarii TV pentru oamenii politici

Decalogul comunicarii  TV pentru oamenii politici
Comments Off on Decalogul comunicarii TV pentru oamenii politici, 27/03/2014, by , in Media & Brands

 

Este important să aveţi un profesionist în comunicare alături şi asta nu doar în campaniile electorale. Practic în politică trebuie să dezvoltăm şi combinăm patru elemente, încercând să le menţinem în echilibru:

Abilităţi de comunicare personală

Abilităţi de influenţare socială – similar generării de reţele

Reputaţie şi încredere

Controlul nivelului de energie

Nu neglijaţi imaginea. Dacă aţi ales politica, ea are cea mai mare pondere dintre ingredientele necesare succesului în această zonă. Ţineţi cont de elementele de programare neurolingvistică şi nu uitaţi de contul de încredere.

Este bine ca punct de plecare intr-o comunicare profesionista sa definim  Decalogul apariţiilor la televiziune, pentru că în această zonă am observat cele mai multe probleme:

1. Stabiliţi temele de campanie şi cuvintele cheie care definesc mesajul de transmis; cuvintele cheie se reiau şi se repetă frecvent pentru a putea fi asociate cu numele şi imaginea candidatului – creaţi ancore pozitive

2. Pregătiţi ierarhizarea informaţiei; cea mai importantă informaţie (cuvintele cheie de bază) sunt comunicate la început; folosiţi piramida inversată de la ştiri: porniţi de la cel mai important sau emoţional şi după aceea susţineţi afirmaţiile; dacă timpul expiră sau intervin alte subiecte sau atacuri consumatoare de timp, aţi apucat totuşi să transmiteţi mesajul cheie

3. Faceţi repetiţii şi gestionaţi eficient timpul pentru a putea acoperi temele propuse; nu vă lăsaţi atraşi de competitori în alte discuţii, ţineţi-vă de temele care sunt punctele forte ale campaniei; când vorbim de un reportaj de 5-6 minute nu uitaţi că syncroanele (fragmentele de interviu) trebuie să dureze maxim câte două minute pe o idee; întrebaţi jurnalistul care ar trebui să fie durata; dacă depăşiţi timpul, totul va fi tăiat la montaj şi riscaţi să păreţi incoerenţi

4. Construiţi relaţia cu moderatorul; încercaţi să ajungeţi mai devreme la emisiune ca să aveţi timp să vorbiţi, să găsiţi elemente comune şi să intraţi pe aceeaşi lungime de undă

5. Când sunt mai mulţi invitaţi vă puteţi îmbrăca în culori calde ca să atrageţi atenţia din grup, să “iesiţi în faţă”; când nu sunt alţi invitaţi folosiţi culori reci (albastru, bleu) care dau încredere şi credibilitate; dacă ştiţi emisiunea vedeţi ce culoare au decorul sau fundalul şi ţineţi cont de acest lucru când alegeţi vestimentaţia pentru a putea ieşi în evidenţă şi a nu folosi aceeaşi cromatică

6. Încercaţi să nu staţi chiar faţă în faţă cu moderatorul, această poziţie dă senzaţia de rivalitate; invitaţi-vă rivalul să stea în acea poziţie; în general, telespectatorii au tendinţa să privească de la stânga la dreapta, aşa că este de preferat să vă aşezaţi în dreapta cadrului

7. Când sunteţi atacat răspundeţi polemic şi nu defensiv; pregătiţi-vă câteva teme de atac de la început, pentru a putea reacţiona rapid cu un atac; nu vă justificaţi şi nu rămâneţi în defensivă; nu pronunţaţi numele competitorilor pentru că îi puneţi în valoare; folosiţi “contracandidatul meu”, “domnul care vrea să devină parlamentar” – minimalizaţi poziţia celuilalt

8. Acaparaţi timpii de antenă; ţinând cont şi de strategia generală de comunicare când sunteţi atacat sau apar alte declaraţii ale competiţiei răspundeţi de fiecare dată pentru a creşte prezenţa în media

9. Nu refuzaţi niciodată machiajul; machiajul aduce o reflexie corectă a luminii de studio şi creează o aură pozitivă şi plăcută persoanei respective

10. Odihniţi-vă şi încărcaţi-vă energetic pentru confruntări; confruntările şi relaţionarea cu oameni necunoscuţi consumă foarte multă energie

Comunicarea politică este importantă şi probabil că vom ajunge la momentul în care se va apela mai mult la profesionişti în echipele de campanie sau în timpul mandatelor. Nu apelati la profesionisti in comunicare doar in timpul alegerilor, acestea oferind un termen de 30 de zile. Colaborarea cu un astfel de consilier nu este scumpa si va construieste cariera pe toata durata mandatului.

Preluare dupa “Triunghiul succesului”, autor Razvan Nicolescu

www.triunghiulsuccesului.ro

 

About Business Editor