Cum a dominat Klaus Iohannis mediul online

Cum a dominat Klaus Iohannis mediul online
Comments Off on Cum a dominat Klaus Iohannis mediul online, 20/11/2014, by , in Media & Brands

Cine este omul din spatele strategiei online de succes a presedintelui ales? Klaus Iohannis a beneficiat de o strategie online foarte buna, a castigat influencerii si a generat exuberanta.

Toate acestea in contextul in care Iohannis personal nu a participat la atacurile dure si demonizarea rivalului sau Victor Ponta. Echipa lui Iohannis a dominat clar zona online, in particular aceea a retelelor de socializare. Si asta in conditiile unui candidat dificil pentru o echipa de PR pentru ca este sobru si nu isi expune hobby-urile, viata personala si nu canta la saxofon…

Vlad  Tausance – un timisorean de 35 de ani – este omul care s-a ocupat de branding si strategie online, strategia de continut si implementare , alaturi de o echipa de tineri. Analistii nu reusesc sa inteleaga inca pana la capat  care sunt resorturile care au dus la o schimbare cu 30 de procente a votului in doar cateva zile. Poate in timp ne vom da seama daca a fost doar entuziasm si cat a contat influenta altor structuri specializate. Cert este insa  sprijinul masiv pe care l-a avut candidatul aflat in pozitia de challenger – la o diferenta destul de mare de mainstream dupa primul tur – de la echipa sa de online.

Echipa de online se pare ca a avut autonomie, acces direct la candidat si a targetat obsesiv comunitatile locale si de interese  prin  campanii de Facebook ads.

Dar asta nu era de ajuns. Nu au mers pe ideea variantelor stereotipe, au targetat influencerii si au reusit sa genereze exuberanta care urma sa completeze moderatia si linistea unui candidat ce parea insufucient de agresiv pentru a face fata mediului politic romanesc. Este o ruptura cu traditia ultimilor ani, in care atat Traian Basescu cat si Victor Ponta au imprumutat strategii destul de agresive, preluate in parte de la lideri ai anilor ’90 de genul Corneliu Vadim Tudor.

Vlad Tausance a acordat un interviu pentru blogul  Andreei Vasile in care aduce cateva idei despre ce s-a intamplat in cele trei luni in care s-a ocupat de campania online a  lui Klaus Iohannis.

“Obiectivele au fost relativ  simple : sa castigam primul loc in online , peste 1 milion de like –uri si un reach de peste 5 milioane – si apoi sa castigam alegerile. Ne- am depasit obiectivele. Avem mai multi fani ca  Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement dar si clipuri cu  1 milion de unici si peste 100 000 de share-uri, adica mai bine decat Inna sau Obama” spune Tausance in interviul acordat  Andreei Vasile pentru andreeavasile.ro.

Prin retelele de socializare s-a targetat acel public activ si care transmite in retea, din om in om, cu o mare putere de influenta asupra grupurilor de prieteni si familiei : 18-35 de ani, utilizatorii majoritari de Facebook si  alte retele online.Echipa nu a utilizat postaci clasici ci a mers pe coordonarea a patru administratori care au livrat masiv constinut de  impact cu text, foto, video si grafica. Au reusit cateva virale foarte bune si mai ales  sa amplifice exponential problemele votului din diaspora, generand un trend emotional care s-a transmis online pur si simplu viral. Interesant este ca echipei i s-au alaturat direct sau indirect  in online si membri ai echipelor candidatilor iesiti din cursa dupa primul tur.

“Tipping point – ul de mobilizare a fost iesirea din cursa a Monicai Macovei “ spune  Tausance pentru andreeavasile.ro. “ Dupa mahmureala celor 4.5 procente, oamenii deja intrati in viteza si lupta – influenceri, KOLi si Jedi de comunicare – s-au indreptat spre cel mai plauzibil candidat .A fost un transfer de simpatie si mobilizare.”

“ Felicit echipa de online MM, le multumesc talibanilor ei care ne-au sustinut tacit sau fatis. Vreau sa precizez insa un lucru : in varful lor de activitate au avut un engagement de 200 000 de oameni, la vreo 100 000 de fani. Noi aveam deja 400 000 de fani si un fan base secundar de 600 000 care interactiona cu postarile sau materialele noastre. In conditiile in care am difuzat cam jumatate din ce difuza Macovei, Udrea sau Ponta » completeaza Vlad Tausance.

Daca ne amintim putin de primul tur ne dam seama cat de mult a influentat rezultatul final procentul neasteptat de scazut al lui Calin Popescu Tariceanu si in acelasi timp ascensiunea neasteptata a Monica Macovei.

O dovada in plus ca o echipa profesionista de comunicare poate produce surprize sau consolida o pozitie de lider, dupa caz…. Ar trebui cu siguranta sa fie un semnal pentru oamenii politici romani  – si nu doar oamenii politici – care nu apeleaza la profesionisti pentru imagine personala sau PR si prefera inca recomandarile rudelor sau prietenilor…

Interviul complet cu Vlad  Tausance  il puteti gasi pe www.andreeavasile.ro, profesionist in comunicare.

About Business Editor