Ce vom mai putea vedea din martie pe Facebook?

Ce vom mai putea vedea din martie  pe Facebook?
Comments Off on Ce vom mai putea vedea din martie pe Facebook?, 26/02/2018, by , in Business today

Dupa  schimbarea de algoritm din  anul 2011, Facebook va aduce noi modificari din luna martie 2018. Este evident in ultimii ani ca Facebook nu mai este gratis decat daca doresti sa ai un cont personal si cativa prieteni. Postarile tale sunt vazute doar de catre 3-5% din lista, iar daca vrei sa fi prezent  mai multin News Feed  esti obligat sa ai o pagina oficiala si sa platesti pentru promovare.

Nu este neaparat un lucru rau, atat timp cat Facebook ofera o targetare a publicului cu nise aproape perfecte.Poti afisa anuntul tau pentru cei care s-au mutat de curand intr-o anumita zona, celor a caror onomastica este in aceasta saptamana – daca vinzi flori – sau acelora care locuiesc intr o anumita vecinatate daca ai o afacere de cartier.

Facebook ne urmareste miscarile si colecteaza date despre noi : la ce dam like, ce distribuim, cu cine vorbim mai des pe Messenger sau din ce grupuri facem parte. In functie de toate acestea si de un algoritm care se pare ca are aproape 200 000 de variabile, Facebook ne afiseaza pe perete postarile oamenilor apropiati, fotografii cu pisici – daca ne plac pisicile- sau stiri despre anumite persoane – daca am dat like la fotografii anterioare. Este vorba despre  ceea ce numim “implicare” sau “engagement” – avem sau nu reactii fata de anumite postari.

 

manager laptop

Daca postarile tale genereaza reactii – engagement – in prima ora de la afisare, inseamna ca sunt interesante si vor fi aratate mai multor persoane. In rest, este bine sa platesti pentru ca postarile tale sa fie vazute de cat mai multi. Facebook ramane un loc unde vrem sa ne relaxam, sa socializam, mai putin sa cumparam. Trebuie deci sa tinem minte ca social media in general poate consolida un brand, il poate face mai popular in comunitati, dar ajuta destul de putin in vanzari.

Pentru ca o postare sa fie afisata cat mai multor persoane, se tine cont in principal de trei parametrii :

Afinitate – vedem postarile rudelor si prietenilor, in functie de cat de mult comunicam cu ei. De aceea fermele de like uri – atunci cand platim pentru like uri care vin din India sau alte tari – nu ne ajuta foarte mult. Pentru ca nu avem interactiuni cu autorii like urilor posatarile noastre nu vor fi vazute de ei sau de multa lume

Edge rank sau “muchie” – nu toate interactiunile sunt la fel de importante pentru algoritm. Dam like multor postari dar distribuim doar ceva care ne place cu adevarat, Ordinea ca importanta este : share-comment-like-click.

Timp – este normal ca anumite postari – chiar daca sunt virale, foarte populare – sa devina mai putin importante si vizibile cu trecerea timpului.Este firesc, pentru ca altfel am vedea tot timpul aceleasi postari.

Din martie 2018 se va pune accentul si mai mult pe afinitate si pe apartenenta la comunitati. Vom avea astfel mai multe afisari de la grupurile din care facem parte si de la familie.

Facebook vrea sa retina cat mai mult abonatii pe platforma – anul acesta am trecut de 10 milioane si in Romania ! – astfel ca va descuraja genurile de publicitate care duce la iesirea din platforma Facebook. Nu stim ce efect va avea acesta tendinta, atat timp cat foarte multe site uri sau bloguri se promoveaza prin Facebook pentru ca aici poti obtine o tintire foarte buna a publicului tinta. Se va scumpi acest gen de promovare cu trimitere catre site sau blog si ne vom indrepta masiv catre Google Addwords?

Vom simti in curand schimbarile, pentru ca ne apropiem de luna martie …

About Business life