Ce cifre “învârt” Coca Cola și Pepsi pe piața din România

Ce cifre “învârt” Coca Cola și Pepsi pe piața din România
Comments Off on Ce cifre “învârt” Coca Cola și Pepsi pe piața din România, 21/08/2015, by , in Business today

Războiul Coca Cola versus Pepsi se duce și pe piața din România. La noi, bătălia nu este atât de strânsă.

Cel mai important jucător din România, în sectorul băuturilor răcoritare este Coca-Cola HBC România SRL, producătorul mărcilor Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna, Dorna Izvorul Alb, Poiana Negri şi Nestea.

Afacerile companiei au crescut de la 1,75 miliarde lei în 2010 la 1,83 miliarde lei în 2014, vânzările Coca Cola reprezentând mai mult de 70% din piaţă. Coca Cola HBC România este şi cea mai profitabilă firmă din domeniu, reuşind în 2014 un profit de 102 milioane lei, în creştere cu aproape 20 mil. lei faţă de anul 2013, însă în scădere cu aproape 80 milioane lei faţă de rezultatul din 2010.

Pe locul secund în clasamentul celor mai importanţi jucători din piaţa băuturilor răcoritoare s-a situat în ultimii cinci ani îmbuteliatorul mărcilor Pepsi, 7UP, Prigat, Lipton, Mountain Drew. Quadrant Amroq Beverages SRL, firmă preluată de PepsiCo, a menţinut afaceri relativ stabile în ultimii cinci ani, în jurul nivelului de 600 milioane lei.

Podiumul este completat de Romaqua Group SA, compania care produce, printre altele, apele minerale Borsec, Aquatique şi Stânceni, alături de sucurile Giusto şi Quick Cola. Vânzările companiei a evoluat de la 550 milioane lei în 2010 la 560 de milioane lei în 2014, scrie Adevarul.

About News Report