5 greseli de evitat intr-un comunicat de presa

5  greseli de evitat intr-un comunicat de presa
Comments Off on 5 greseli de evitat intr-un comunicat de presa, 26/05/2014, by , in Fast learning, Media & Brands

 

Ati trimis un comunicat de presa ? De ce nu este preluat  chiar daca aveti un eveniment de exceptie?  Pentru ca exista  5 greseli frecvente,  pe care trebuie sa le evitati.

Tineti cont de urmatoarele premise :

  1. Intr-o redactie ajung zilnic zeci chiar si sute de comunicate de presa si doar cateva devin stiri sau articole de presa
  2. Timpul jurnalistilor este   limitat : nu pot fi la mai multe evenimente in acelasi timp ; au nevoie de comunicate de presa, dar nu vor trece de primele randuri daca nu le treziti interesul.
  3. Spatiul de publicare este limitat si depindeti de cat de importante sunt alte evenimente care se petrec in acelasi timp

Ca sa aiba o sansa sa fie citit si preluat de jurnalis,  comunicatul   trebuie sa atraga atentia, sa fie clar, concis si sa ofere informatii relevante.

Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli din comunicatele de presa :

  1. Nu tine cont de publicul cititor /tinta

 Ceea ce  transmiteti trebuie sa aiba impact si asupra cititorului nu doar asupra angajatilor companiei. Ce stire credeti ca va ajunge in ziar: una despre inaugurarea noului dvs sediu sau una despre  constructia unui pavilion pentru  spitalului local ? Cu cat mai multi oameni vor fi interesati de subiect cu atat aveti sansa ca jurnalistii sa va preia comunicatul . Nu confundati interesul dumneavoastra cu zonele de interes ale cititorilor.Incercati sa porniti de la acestea din urma pentru a putea insera apoi si informatiile care va intereseaza.

      2.  Oferiti  informatii nu publicitate

Puneti-va locul jurnalistului : cum reactionati cand vedeti o reclama ? Ii dati aceeasi importanta ca unei stiri ? Jurnalistul  nu va prelua un comunicat de presa care  suna a publicitate. Va va trimite sa cotizati la departamentul publicitate. Pe langa reglamentarile legislative privind publicitatea, ganditi-va ca si salariul lui este  sustinut tot din fondurile atrase din reclame,  deci  are tot interesul sa va taxeze. Folositi statistici , cifre ,interviuri cu experti , care sa confere credibilitate  mesajului  si evitati superlativele si adjectivele in exces la adresa produsului pe care il lansati. Aici intervine profesionalismul omului de PR care trebuie sa stie cum sa vanda informatia sub forma unui eveniment care sa nu para publicitate de taxat.

Ex: In loc sa spuneti “ Vom lansa cea mai buna crema de fata,cu efecte garantate de lifting, netezire excelenta a pielii pentru femeile de peste 50 ani, care are un parfum deosebit si un ambalaj semnat de designerul X”  puteti sa folositi date statistice care sa-l determine pe jurnalist sa tina cont de publicul numeros care  va fi interest de stire  ” Pentru cele peste  2 milioane de femei  de peste 50 ani  care se lupta cu  semnele trecerii timpului exista o noua solutie  … “

      3.  Are un titlu concis si interesant ?

Asa cum intr-o publicatie ,  titlul este cel care te determina sa citesti mai departe asa si titlul comunicatului de presa trebuie sa atraga atentia, sa iti spuna despre ce este vorba mai departe  si sa nu fie “kilometric”

4.    Economie de cuvinte nu compunere

Cam  10  sec ii trebuie jurnalistului  sa inteleaga daca poate sa transforme comunicatul dvs intr-o stire sau daca il va arunca la cosul de gunoi . Acesta trebuie sa  aiba propozitii scurte , de cel mult 20 cuvinte si sa nu se intinda pe mai mult de o pagina .

      5.  L-ati structurat logic ?

            Dupa titlu, in primul paragraf trebuie sa contina  informatiile de baza, care raspund la intrebarile ; Cine? Ce? Unde? Cand ? Cum ? . Urmeaza textul comunicatului ,in care detaliati informatiile care credeti ca vor avea cel mai mare impact asupra targetului. Aceasta organizare se numeste « piramida inversata », iar lucrurile cele mai importante apar in primul/primele paragrafe. Astefl jurnalistul afla de la inceput despre  ce este vorba.

Puneti-va in locul clientilor  si vedeti ce v-ar interesa sa aflati. Nu uitati sa oferiti informatii care sa va credibilizeze  – cifre, parerile expertilor cu privire la subiect ,etc .

La final o prezentare a companiei si foarte  important – date de contact  reale, persoana de legatura pentru  jurnalist  pentru detalii.

TIPS &TRIKS

* Folositi un limbaj simplu si evitati jargonul. Jurnalistul nu va apela la un dictionar ca sa-l descifreze.

*Verficati sa nu aiba greseli .

*Trimiteti-l cui trebuie. Faceti o documentare ca sa nu-I trimiteti jurnalistului de IT , un comunicat despre caderea cotatiilor la bursa

*Trimiteti-l dimineata , pentru ca ziaristii sa-l citeasca inainte de sedinta de sumar.

In curand  “Comunicatul de presa si regulile social media”

About Business Editor